Nattligt äventyr

Inatt kunde jag inte sova. Det är det hemskaste jag vet. Jag hatar det. Jag brukar aldrig ha problem att sova när jag väl sover. Det handlar om att somna. Insomningen. Stressen på klockan som tickar iväg allt snabbare gör det omöjligt. Jag låg och knuffade på John hela natten. Stackarn. Jag prövade att byta position till att ha huvudet i fotändan men det gick inte bra det heller. Jag tog täcket och gick ut och la mig under köksbordet med Nelson men han blev rädd för spöket som kom där mitt i natten. Han sprang bort till hallen, dit han aldrig brukar springa och fastnade mellan väggen och vår byrå. Jag fick agera superhjälte mitt i min sömnlöshet för att föra honom till säker vrå. Jag hamnade i sängen igen. Nu med staketet borta mellan vårt sovrum/vardagsrum och köket. Kändes bättre att ha Nelson nära. Han var ju ialla fall vaken. Puttade med jämna mellanrum till John i hopp om att han kunde trolla mig till sömnstadie. Det blev misslyckat. Nelson hoppade upp och ner ifrån sängen och slickade John på fötterna som en tok tills han vaknade ordentligt. Tjatade till mig massage. Fungerade inte. Jag tror jag somnade på bussen till slut. Mellan Enköping och Uppsala. Därmed har jag iallafall sovit 50 minuter.

Det här var första natten sedan jag var yngre som jag inte kunnat sova på hela natten. Usch för det. Jag hoppas det inte håller i sig. Måste tänka positiva tankar så jag inte hamnar i en ond "inte-kunna-somna" spiral igen.

Nu sitter jag trots allt här på jobbet. De har en alladin ask alldeles nära mig i fikarummet som jag har gått och tjuvätit ifrån hela dagen. Hemma har vi en nyöppnad(igår kväll) och straxt uppäten(john var inte hemma igårkväll) paradisask. Så det kan vara. Glupsk. Choklad är gott.

Julen har varit väldigt bra. Ham umgåtts med mina nära och kära. Svea börjar bli stor nu. Hon fyller ett år om en och en halv månad. Hon är så jävla bra den där lilla ungen!! Moster-kärlek!



2010-12-28 @ 14:57:44 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Natta

Fy stackare! :/ vet precis hur det känns har så ofta. Hoppas du slipper ha så flera nätter nu så du får sova! PUSS!


2010-12-28 @ 21:11:11
URL: http://timeslikethese.devote.se

Postat av: John

Ikväll kommer det att gå bra älskling, det lovar jag! <3


2010-12-28 @ 23:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback