Trappan

Alldeles nyss var Trappan på jullunch hos oss. Jag vill jobba där. Vi var på studiebesök på Trappan för några veckor sedan. Jag blev extremt inspirerad och kände att mitt hjärta klappade på allt mer för verksamheten. När jag bestämde mig för att utbilda mig till socionom handlade det om att jag ville arbeta med och hjälpa utsatta barn. Och nu har jag hittat min blivande drömarbetplats. Jag känner långt inuti mig själv att jag vill arbeta på Trappan. Jag vill, vill, vill.

På mitt jobb känner jag mig som allra bekvämast i barnsamtalen. Jag känner att det är mitt forum. Det känns jättebra.

Igår var jag med Nattis och Natta en sväng. Vi käkade lite mat på Wickmans och var hemma i Nattis julfina lägenhet. Hon fyller dessutom år idag. Grattis.

Svea, min älskade, älskade, älskade systerdotter har lärt sig krypa idag! Jag har fått en video skickad till mig som jag tyvärr inte kan öppna på jobbet men som jag längtar efter att kolla på när jag kommer hem. Jag hoppas jag träffar den lilla sötungen i helgen. Jag saknar henne!

GRILL är förövrigt ett adligt efternamn.

Tjo!


2010-12-08 @ 12:29:34 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Johanna

Jag kan verkligen tänka mig att du inte bara är bekväm i barnsamtal utan också fantastiskt duktig. Och du utstrålar så otroligt mycket värme och godhet så jag kan tänka mig att barnen blir väldigt trygga i din närvaro. Tänk alltid på det, att känna in den där välviljan jag vet att du känner för de där barnen. Jag har börjat göra det inför alla klientbesök. Jag tänker "fan, vad jag älskar människor" innan jag öppnar dörren till väntrummet och kallar in den jag ska möta. Jag blir starkare med den tanken.



Kram på dig.


2010-12-08 @ 21:03:25
URL: http://puulver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback