Kalla kurer

Seminariet gick bra och det var inte så krävande. Satt i grupper och diskuterade lite om de olika kapitlena som vi läst. Jag var lunchsällskap åt Sanna men var duktig och sparade mina pengar genom att äta hemma sen istället. Har inte direkt varit bra på att ta med mig mat till skolan så det har gått mycket pengar på sallader och baguetter. Vi var på skolan ett tag, satt utanför ub (biblioteket i skolan) i väntan på något bättre. Var väldigt kallt idag så det var inte lockande att ta sig hemåt. 26 minus visade termometern på morgonen när jag skulle cykla iväg till skolan. Jag tog på mig tre långkalsonger, två underställströjor och min varmaste tjocktröja. Frös faktiskt ändå. Bitande kyla i kinderna är inte roligt.
Jag tog mig trots allt hemåt mot stan efter någon timmes pratande med Sanna. Jag skulle till apoteket och köpa en febertermometer. Var hypokondrisk igår och trodde att jag hade hjärnhinneinflammation. Tränade ett tungt pass i tisdags med Angelica fast min förkylning och hosta inte var bra. Självklart tror jag då att jag nu fått komplikationer av det. Så jag kände mig tvungen att införskaffa mig en febertermometer så att jag kan hålla koll om jag får symptom. Haha. Passade på att växla in mina pengar som blev över från Thailand också. Sen gick jag in på indiska för att titta om det fanns några snygga, gröna kuddar till min soffa i sovrummet. Hittade inga tillräckligt billiga för att jag skulle kunna känna att det var värt att köpa dem men däremot var det halva rea-priset på en hel del annat i butiken. Det bidrog till lite oplanerad shopping. Hittade en lite längre mörkgrön, stickad tjocktröja, ett par svarta jeans, vantar och en mössa, alltihop för 249 kr. Kul.

Lagade josefin special alá köttbullar i krossade tomater när jag kom hem. Jag gör det när jag är så pass hungrig att jag ändå kommer att småäta massor av allt i kylskåpet medan jag lagar maten om det tar för lång tid vilket betyder att det är mat som brukar ätas rätt ofta. Men det är gott med lite kryddor och vitlök i.

Föressten pratade jag med Nattis idag också, det var ett tag sen nu faktiskt. Båda har mycket vid sidan av allting annat men det var kul att höra hur det var och sådär.
Pratat med John också. Han har fått lägenheten idag och han skickade några mms på hur den såg ut. Verkade riktigt snygg. Han var förövrigt och skulle skaffa mobilt bredband på the phone house för ett tag sen. Det blev inte så, han skulle få förhöjd avgift för att han var under 23 år. Det låter ju helt sjukt. Telia var det som tydligen hade sådana regler. Nog för att åldersdiskrimineringen ligger som en tät, osynlig dimma över vårt land men jag trodde inte att den var så accepterad. Det finns inte ens något motstånd mot att äldre inte är accepterade på samma sätt i vårt land, det anses inte vara konstigt och telia visade med sina regler att det finns en tendens till diskriminering av unga också.

Sovmorgon imorrn. Börjar efter lunch vid ett och så förståss en akademisk kvart på det.

Ikväll är det Familjen Annorlunda på fyran. Jag älskar det programmet. Bara som en parentes.

Ha en bra kväll.





2010-02-01 @ 19:01:31 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback