Nojighet och irritation

Var på snabba cash med Sanna och Malin alldeles nyligen. Den var bra tycker jag. Spännande. Jag brukar dock alltid bli så rädd när jag har sett sådana där filmer. Jag är inte rädd för skräckfilmer men när jag tittat på filmer som Beck exempelvis blir jag nojig och får för mig att det är gangsters i mina garderober som valt just min lägenhet för en stor kupp. När jag och David var och såg Mäns som hatar kvinnor förra året fick jag lov att tvinga honom iväg till statoil(klockan var över tolv) för att köpa en tecknad film så att jag skulle kunna sova. Jag tror det blev På andra sidan häcken eller nått sånt.
Den här gången har jag tyvärr ingen som kan åka iväg och köpa en lättsam film åt mig men jag var faktisk på bibblan innan och förberedde för min kommande rädsla. Jag lånade 1962;s årgång av kalle anka i bokformat och två dvder. Pelle Svanslös som julkalender och Selma och Johanna.
Jag har faktiskt kommit på att de har mycket bättre filmer på barnavdelningen på bibblan än på vuxenavdelningen. Jag hyrde Piplarssons kastrullresa förut tillexempel och det var på barnavdelningen. Den serien är kult och hur bra som helst.

Vi började inte förrän ett idag. Det var skönt med sovmorgon. Satt i soffan, käkade frukost och kollade på "efter tio". Jag har kommit underfund med att jag hatar Malou von Sivers. Hon älskar att gotta sig i andras olycka. Nog för att det ska vara underhållning men lite vett kan man väl ändå visa tycker jag. Dessutom ska hon alltid avbryta alla när de säger intressanta saker för att lägga in något som hon vill höra mer om.

Det blåste och snöade massor när jag skulle till skolan men jag kämpade på med min halvt trasiga cykel ändå. Helge (min hyresvärd) har varit snäll och lagat punkan som var förut men han sa att det inte gick att spänna kedjan. Det betyder att det hackar i varje gång jag ska trampa (vet inte riktigt hur jag ska förklara), det är ansträngande och låter som en trasig helikopter som råkat hamna fel när jag tar mig framåt iallafall. Jag var sur och irriterad när jag cyklade med snöig motvind i ansiktet och upptrampad, oplogad snö under cykeln men jag kom fram till slut. Svettigare än någonsin. Då kändes de tre par långkalsongerna bara ivägen under jeansen. :)

Det var en tråkig föreläsning. Handlade om arbeträtt och jag är inget fan av juridik men det gick bra för jag passade på att smsa lite med Natta istället, det var roligare. Jag ska se till att komma till henne på torsdag eller fredag nästa vecka när jag kommer hem så att vi får umgås och ha det trevligt. Det ser jag fram emot.

Nu ska jag snart sova tror jag. Eller läsa lite Kalle Anka först så att jag inte börjar undra om vad som befinner sig i garderoberna mittemot sängen.

Ha det så bra.











2010-02-02 @ 22:16:56 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Natta

haha du är allt för söt du!:)



Jag ser också fram emot det! Miss you!!:)

PUSS!


2010-02-04 @ 16:52:41
URL: http://timeslikethese.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback