Myndighets-män(i)skor!

Mitt internet pajade igår. På grund av det blev det inget skrivande igår. Jag har mobilt bredband och det gick inte igång. Ringde telia kundtjänst igår, de sa att det förmodligen var trasigt så jag skulle ta å lämna in det på lagning där jag köpt det. Var ner där i dag, de var superschysta och gav mig ett helt nytt utan något bevis på att det faktiskt var trasigt. Alltid trevligt med personer som faktiskt litar på en.

Ringde förresten trygghansa också. Jag hatar trygghansa och de hatar mig. Jag ville säga upp deras försäkring men kunde inte det förrän i september. Det stod att den började gälla först i mars för det jag skulle betala nu och om den inte börjat gälla ska det gå att avsluta det men tydligen inte. Fick en hel drös med räkningar igår för närmare 2000 kr. Har glömt att ändra om från kvartal till månadsräkningar vilket medförde att både internet och telefonräkningen för 3 månader kom igår. Sen var trygghansa räkningen inte direkt rolig heller.

Igår var det sovmorgon igen. Vi skulle se en film egentligen på morgonen, Die Welle. Den nya versionen. Men jag tror att jag redan har sett den annars känns det skönare att hyra den och kolla på hemma bara. Och just när jag vaknade klockan sju på morgonen kändes det definitivt skönare att göra så iallafall. SKTF var och pratade med oss på eftermiddagen, blev bjudna på lunchbaguett och kaffe. Gott.
Jag körde en städkväll när jag kom hem. Dammade, diskade mitt enorma diskberg och skurade toastolen som var riktigt äcklig. Satt och scrapbookade i nån timme. Jag hade tänkt att vara effektiv och plugga när jag ändå inte hade något specifikt för mig men jag fastnade med en bok som jag fått av Camilla (syster) i julklapp istället. "Den sista föreläsningen" av och med Randy Pausch. Jag gillar den hittills. Den handlar om en professor som bara har några månader kvar att leva. Han har blivit känd för den förelsäningen han höll som en sista karriärsgrej i sitt liv. Tror den ligger på youtube också. Läs eller titta på det.

Idag var jag på skolan vid halv nio på morgonen för omväxling. Skulle möta Angelica för att göra ytterligare en intervju på grund av den tafatta kvinnan som vi inte kunde få ut nått positivt ifrån. Hon var och pratade på SKTF-grejen och var enhetschef så vi passade på att fråga om hon ville ställa upp på en intervju. Det var okej tyckte hon. Angelica hade råkat försova sig så det blev ingen intervju då, istället ringde jag henne när jag kom hem efter arbetsrättsföreläsningen. Hon var trevlig och brann för det hon gjorde. Det blir nog ganska bra nu ändå.
Förresten satt jag ett tag i vår grupp inför turordningspelet(slags rollspel vi ska ha om arbetsrätt). Vissa saker är helt sjuka kunde vi bara konstatera när vi läste LAS(lagen om anställningsskydd). En arbetsgivares familjemedlem kan få förbises regeln "sist in - först ut" vid uppsägningar. Bara för att hon är familjemedlem, exempelvis en VD:s dotter. Orättvisa finns inte bara i luften utan nedskrivet och ej bortaget i Sveriges Rikes Lag år 2010. Sjukt.

Jag tror fortarande att jag har/kommer få hjärnhinneinflammation. (hej, jag vet att jag är hypokondrisk) Det känns som jag har ont i nacken å så har jag nästan feber. Men något som jag vet att jag har är iallafall en sjukt långdragen förkylning. Jag drömmer om att snoret ska sluta rinna, att jag äntligen ska få sluta harkla upp mängder med gult slem och att jag ska sluta hosta. Jag har ju köpt Iksu-kort också, jag slösar ju massor av pengar på att inte kunna utnyttja det ordentligt. Men men. Nu klagar jag kanske lite väl mycket. Jag är glad.

Nä nu ska jag hitta på nått annat. Funderar på att göra chokladbollssmet eller kladdkakesmet. Är jättesugen på någonting gott och jag är för lat för att gå till ica och för sugen för att rulla eller behöva vänta på att ugnen ska bli varm. :)

Puss





2010-02-04 @ 19:41:35 Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Natta

Det kallar jag bra service! så det ska vara!:)



Gumman då. Hoppas du blir bättre!:)

PUSS!


2010-02-04 @ 21:04:16
URL: http://timeslikethese.devote.se/

Postat av: John

Va gulligt du skriver älskling :)

Och nu har du internet igen!! :P



Puss!


2010-02-04 @ 22:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback