Livet i helgen

Jag är ledig idag. Borde använda den här dagen till att läsa in lite littearatur men just nu känner jag mig inte så taggad för det. Jag måste skriva ett CV till praktiken också.

Helgen var jättebra. John var här. Vi var på bio i fredags och såg Farsan. Den var bra. En typisk Fares film.
På lördagen var vi på Bokcafeet (www.pilgatan.se) och kollade på Karamazov som spelade. Det var hur mysigt som helst. Bokcafeet är mitt nya favoritställe. Jag älskar det. De har mycket olika arrangemang på gång hela tiden. I början av april kommer Jonas Karlsson dit och pratar om sin nya novellsamling t ex. Det är ett fairtradecafe som även består av en gammal bok och skivhandel. Det fanns även lite andra roliga saker till försäljning. Bland annat Freud och Strindberg som fingerdockor.
Alla generationer och typer av människor fanns representerade i det här cafeet också kändes det som. Vi satt där med varsin kaffekopp i det proppfulla cafeet lyssnandes till den vemodiga, akustiska popmusiken som det stod i programbladet. Jag tittade runt bland alla människor och tänkte att det här är lycka. Framför mig satt en kille som tagen ur Miami inc, till höger om mig satt en gumma i 80-årsåldern med en två årig flicka i knäet, till vänster om mig satt ett homosexuellt par, snett bakom mig satt en 16-årig blond tjej med ett lite för urringat linne och två bord framåt satt två afrikanska medelålderskvinnor i stil med min bild av Mma Ramotswe. Livet. Världen. På ett cafe.
Senare hade jag och John beslutsångest om vi skulle ha en hemmakväll och kolla på melodifestivalen eller om vi skulle gå till Kafe Station som skulle ha en danslärare där som skulle lära ut salsa, tango och lite annat. Det lät kul. Bara för att prova. Det blev dock sånt blåsigt och snöigt väder sen så vi bestämde oss för att stanna hemma.
Vi käkade god mat och åt ännu godare efterätt.
På söndagen gick vi till megazone och spelade biljard. Jag förlorade hela tiden men det var kul ändå. (inte)

Nu ska jag klä på mig VARMT. Det har snöat och är kallt...igen. Ska gå och handla lite nödvändig proviant. Senare sen ska jag träna. Jag ska på fyspass. Jag älskar de passen. Det känns lite som friidrottsträningarna. Ledaren är duktig också. Hon skapar pepp och mer ansträngning hos alla. Det är bra.

Ha det bra.


Föressten; Om du tror att du är för liten för att vara effektiv så har du nog aldrig försökt sova med en mygga i ditt sovrum. /Anonym ur GOfair kalender, 2000.









2010-03-16 @ 11:34:08 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: John

Riktigt mysigt café älskling :)



Säger bara: "Heeeeeeeeeej!!" :D


2010-03-16 @ 22:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback