Conclusion

De rika läkarna med miljardkvadratiska sociala kontaktnät får lättare andra länder att acceptera dem själva som möjliga föräldrar till barnen. Och det kan bli väldigt fel om det står med i din medgivandeutredning att du har en hund hemma eller för all del att du plockar svamp. Kulturella skillnader är intressanta och viktiga att förstå. Jag blir bara gladare och gladare för varje dag som går att jag har min kulturantropologikurs i bagaget. Den är livsviktig. För mig. Den har varit ett stöd, ett jättestöd under hela min utbildning. Än viktigare i den utbildningen jag faktiskt läser, där det är svårt att låta bli att prata om människor i fack. Tack.

Kan tipsa om en källa till min grundkunskap när jag är inne på kulturantropologin. Mikael Kurkiala. Googla.

Och den goda gärningen för alla dessa gatubarn som finns gör du inte, de finns inte med i något register och blir inte på något sätt aktuella för adoption då. De barn som blir adopterade är de barn som på något sätt redan har blivit omhändertagna, eventuellt via barnhem. Den faktan säger inte att barnhemsbarnen inte behöver ett hem utan den faktan säger snarare att det behövs starkare juridiska system runt om i världen.

Lunch.


2010-11-30 @ 11:39:50 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback