Surprise

Hej. Nu börjar jag kanske, möjligen, måhända, eventuellt att blogga lite smått igen. Enbart för att nyfotat.se till ytan verkar vara en trevlig och genomtänkt sida men som efter ett tag visar sig helt okontaktbar. Det går nämligen inte att bli medlem på grund av tekniska angelägenheter.

Nu sitter jag på kontoret och drygar ut lunchrasten med några minuter till. Har gjort en lucka i min kalender idag där det står "skrivtid". Måste prioritera att skriva ikapp lite minnesanteckningar för att procapitera (som min handledare så fint uttrycker det) det senare. Prioritera att procapitera! Det blev nästan några slags honnörsord. Fast jag är ändå inte lagd åt det hållet, det administrativa hållet. Tycker människor är intressantare.

Senare ska lilla, söta, kära, älskade Malin och jag sitta nere i praktikantrummet och försöka ge varandra mer förståelse i frågorna till examinationsuppgift ett. Malin är bra. Otroligt bra. Jag är glad att hon finns.

I helgen var jag hos Johanna i Karlstad. Det var fint. Jag är glad att hon finns också.

Och Natta älsklingsplutt är sjuk. Jag önskar henne ett starkt medlidande "krya på dig" och hoppas att rösten återkommer inom snar framtid. Jag hörde aningar om adventsfika i helgen och det vill inte missas.

Nu hyser word sitt agg mot mig och ber mig fortsätta. I dessa vårdnadstvister. Dessa arma föräldrar som egentligen bara älskar, alldeles för mycket. Och dessa barn. Dessa älskade barn.

Ta det lugnt i det blivande snöovädret.

/Josefin


2010-11-24 @ 13:20:29 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback