Inflyttade

Nu har vi bott på Bergsgatan 24 i en och en halv vecka. Vi trivs bra och har börjat få iordning lite grann nu iallafall.

Jag sitter och pluggar. Skriver om BBIC och dess inverkan på barns delaktighet i barnavårdsärenden. Jag behöver kontextualisera det till kurslitteraturen och det har inte varit det lättaste hittills. Det går minst sagt trögt. Har funderat på att byta ämne flera gånger. Blir tokig på det här nämligen. Skriver dikter om det istället. Det är roligare.


Barnets oändliga talan


De hör inte.
De stänger av och låter sig inte beröras.
Genom skriken och andetagen finns ingenting.


Rösterna lägger sig,
och hon står där med fötterna i sten.
Ett litet barn utan talan, utan skrik, utan viskningar.
Ingen som lyssnar.


Men när de ställer sig på knä och tittar rakt fram dyker hon upp framför dem.
Tills dess rycks det i kjolen. 


- Dummer. Tjugo minuters eftertanke i trappan.
Kom fram när du är snäll.


Vill inte.


Var det någon som pratade?
Det hörs inget.
Finns det någon där?
Nej, ingen.


2011-10-12 @ 14:54:54 Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Natta

Du är så jävla duktig!!! :D

Tack för hjälpen idag fina du! supergulligt!

LOVE!!!!!!! <3


2011-10-12 @ 19:13:56
URL: http://timeslikethese.devote.se

Postat av: Camilla

Mysigt med ny lägenhet. Skulle var så kul att se hur ni bor.

Du är så skicklig med ord! Imponerad!

Kämpa på med uppsatserna. Innan du vet ordet av är du i mål.

Kram!


2011-10-14 @ 08:23:02

Postat av: Anonym

Vad söta ni är. Tack så mycket. Och ja Camilla ni får komma upp på en fika nästa gång ni är i stan tycker jag, saknar er massor, var så längesen vi sågs nu :)


2011-10-18 @ 22:54:07

Postat av: Josefin

Det var från mig det ovanför alltså. :) Jag är inte så haj på det här med att svara på kommentarer på bloggen riktigt.


2011-10-18 @ 22:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback