Realitet

Åter en föreläsning i ett litet konferensrum i socialhögkolans korridorer är avklarad. Idag pratades det om äldre och etnicitet. Nu ska jag bege mig ner mot bibblan snart. Sitta intill Jan Fridegård och dricka femkronors automatkaffe med en bok i skolsocialt arbete framför mig. Förhoppningsvis utan att somna.

Förresten har jag en tendens att kluddra ner dikter i mitt anteckningsblock när jag sitter på förläsningar. Om det som sägs fast med mina funderingar och tankar kring det. 
 
Den här är från en föreläsning om kvantitativ metod och positivismen i vintras:


Kvantfysikens konsekvenser

Är det där du?                            
I det där du säger.

Du misströstar tankens eget flygande.
Du noterar rättfärdigheten i att vara korrekt.

Motsvarigheten finns i livets mitt.
I allt som skrattar och ler.
I allt som gråter och slåss.

Mitten ryms inte i en atom.
Mitten finns i ett andetag.
Utan förklaring.



2011-09-14 @ 14:39:24 Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()



Kommentarer

Postat av: Natta

Du är så duktig!!! :D


2011-09-15 @ 11:20:16
URL: http://timeslikethese.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback